Welcome to Taiwan - czyli mój pierwszy kontrakt:) cz. 4 - praca...

      W 2014 roku do czołówki dobrych agencji należą:
ACE Model International Agency

Dolss Model International

Fashion Model Menagment
Ja osobiście byłam w ACE Model International Agency i na jej temat mogę się wypowiedzieć. Jest to bardzo fajna agencja, współpracownicy są bardzo mili i nie spotkałam się z żadną przykrą sytuacją z ich strony, czułam się u nich bardzo dobrze :) Warunki mieszkaniowe są bardzo fajne, duże mieszkanie do dyspozycji modelek, wyposażona kuchnia. Apartament znajduje się blisko agencji, nocnego marketu, supermarketu, metra i budynku 101 (najwyższy budynek świata do 2007 roku) tak więc zawsze wiedziałyśmy wracając z castingów czy jesteśmy już blisko agencji :)



     
        Castingi najczęściej są do sesji katalogowych, nie wiele do pokazów mody, edytoriali. Lubią tu wysokie, szczupłe dziewczyny, większość rzeczy jest w rozmiarze 34. Mają jakiś dziwny fetysz na punkcie wzrostu, miałam sytuacje gdzie do wspólnych zdjęć, facet przykucał, aby wydawać się dużo niższy ode mnie, jednocześnie 80% osób chodzi na butach z koturnami. Co do szczupłości, modelki powinny mieć w biodrach nie więcej niż 90 cm, a w talii max 60 cm. Każda dziewczyna dostaje raz w tygodniu pocket money (kieszonkowe) na jedzenie i dojazd do pracy oraz jest mierzona. Jeśli przytyje kieszonkowe jest zmniejszane o 1/3. Oczywiście jest to wszystko w kontrakcie, który dostajesz przed wylotem i zgadzasz się na takie warunki świadomie.



     Ważnym atutem jest również ładny uśmiech, młody wygląd (dziewczęca buzia, niekoniecznie typowa modelkowa twarz)  nawet bym powiedziała, że było tam dużo dziewczyn z okrągłą buzią i oczywiście  liczył się jeszcze dobry BOOK. 
W okresie mojego pobytu, cały czas pracowały tam Rosjanki o wzroście 180 cm i jasno brązowych włosach, dziewczyny np. o kolorze blond miały mało pracy lub wcale (taki akurat w tym czasie preferowali typ dziewczyn). 
New face ciężko jest się przebić i często pracują te same dziewczyny. Znaczenie ma również marketing i to jak prezentują Cię bookerzy w oczach klienta...ale oczywiście na to już nie mamy wpływu, jednak dało się wyczuć, że modelki które przyjechały tam już po raz któryś z kolei są inaczej traktowane.
Praca trwa zazwyczaj kilka godzin lub cały dzień. Zawsze jest lunch, a często gdy przychodziłam na sesje czekała na mnie kawa, woda, kanapka lub ciastka, również jeśli chodzi o słynne złej jakości makijaże i fryzjerów niszczących straszliwie włosy, to nie jest prawda! Wizażystki pracują tu na dobrych kosmetykach takich jak np. MAC z którymi również na sesjach spotkacie się w naszym kraju, a fryzjerzy nie bardziej zniszczą wam włosy niż Ci u nas lub same w domu prostując, karbując czy kręcąc... Jedynie ilość zabiegów stylizacyjnych może wpłynąć na kondycje skóry czy włosów jeśli się dużo pracuje. Zawsze po powrocie do apartamentu zmywałam makijaż, oczyszczałam twarz żelem, nakładałam krem nawilżający i nie miałam żadnych większych problemów z cerą. Oczywiście praca całodniowa jest męcząca i często po powrocie szłam od razu spać, ale nie zapominajmy, że to jest praca, a nie luźna sesja do portfolia i należy zawsze dać z siebie 100% ze względu chociażby na inne osoby, które również pracują na efekt finalny sesji. 

Moje rady:
  1. Nie jedźcie na kontrakt przed Nowym Chińskim Rokiem, ani zaraz po! Następnym razem pojechała bym dopiero z początkiem marca.
  2. Bądźcie gotowe, że już pierwszego dnia was będą mierzyć i ważyć !
  3. Najlepsze ubrania na castingi to obcisłe rzeczy, bez licznych wzorów (polecam szorty, sukienki, spódniczki), raczej delikatna elegancja niż wygodne dresy.
  4. Zabierzcie z sobą buty na obcasie.
  5. Bawcie się dobrze











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz